2014 Eesti klaasikunst Saksamaal Ernstingi Klaasimuuseumis

ZU GAST: ESTLAND    (Külaline: Eesti)
28. juuni – 19. oktoober 2014 Coefeld, (Lette)

Juba teist korda toimub Kati Kerstna eestvedamisel Eesti klaasikunsti ülevaate näitus Saksamaal. Seekord leiab see aset ühes Saksamaa tuntumas klaasile spetsialiseerunud eragaleriis, mille asutaja, Lilly Ernsting alustas praeguseks äärmiselt märkimisväärse klaasobjektide erakoguga juba üle 30 aasta tagasi. Klaasimuuseum avati 1996. ja nüüd eksponeeritakse seal regulaarselt erinevaid Euroopa kaasaegse klaasikunsti näituseid.

Saksamaa poolne näituse kuraator on Dr. Ulrike Hoppe-Oehlilt.

Võrreldes eelmise näitusega Gernheimi klaasimuuseumis (2010-2011), on seekord eesmärgiks esitleda meie klaasikunsti grand old tegijate kõrval enam ka nooremaid kunstnikke, erinevaid tehnikaid ja stiile, rohkem meie klaasikunstile omaseks saanud valgusmänge, kokku on saanud taaskordne võimas väljapanek Eesti kaasaegsest klaasikunstist, mis on suurt huvi ja elevust tekitanud kõikjal, kus oleme oma loomingut esitlenud.

Näituse pressiteade:
http://www.ernsting-stiftung.de/content/glasmuseum_en/ausstellung.php
„Eesti klaasikunst peegeldab vägagi seda maad, kust ta pärineb.
Ühtaegu nii jõuline kui haavatav,
kiirgamas nii rahu, kui mõnikord ka rahutust“,
nii kirjeldab üks Eesti tuntumaid klaasikunstnikke Mare Saare,
oma kodumaa klaasikunsti erakordsust.
Kui me Eesti klaasikunstiga mõned aastad tagasi esmakordselt kokku puutusime,
olime kohe lummatud selle väljendusrikkusest ja puhtast vormikeelest
ja meid üllatas väga, et Lääne-Euroopa poolt suhteliselt märkamatuks jäänud
väikeses Balti riigis on arenenud kõrgeimal tasemel sõltumatu klaasikultuur.
Eesti klaasi kunstilisem pool on veel noor:
vabadus ja stuudioklaasi võimalused saabusid alles 90-ndatel.
Enne seda – 1940-1991, Nõukogude perioodil, tuli kunstnikel leppida nii piiratud tehniliste võimaluste kui tsenseeritud eneseväljendusega. Rõhk oli tookord disainil ja masstoodangul –  20. sajandi esimesel kolmandikul rajatud klaasikodades tegeleti klaas- ja kristalltoorikute viimistlemisega külmtöötlustehnikates, nagu nt. lõiked ja graveerimine.
Niisiis jõudis stuudioklaas Eestisse üsna hilja:
esimene ahi alles 1991. aastal Viivi-Ann Keerdo ja Kai Koppeli
siiani tegutsevas klaasistuudios.
Mõlema tollase teerajaja töid saab näitusel ka näha.
Kuigi traditsioonilistel külmtöötlustehnikatel ja optilisel klaasil on
Eesti klaasikunstis jätkuvalt oluline roll, eelistab noorem generatsioon hetkel
siiski eksperimenteerida kõigi võimalike võimalustega.
Meie uus näitus annab võimaluse tutvuda siinmail veel vähetuntud,
Eestimaise noore ja omanäolise klaasikunstiga.
Tänu Eesti klaasikunstnikule ja kuraatorile Kati Kerstnale
saame esitleda ligi 40 isikupärast tööd,
millest osa on valminud spetsiaalselt meie näituse tarvis.
Klaasimuuseum Alter Hof Herding
IMGP1124
IMGP1069
IMGP1099
IMGP1160
IMGP1141

IMGP1147

IMGP1065